Značky a loga nebo vkus a šarm? Speciál pro ženy.

09.03.2020

Některé čtenářky mého blogu si stěžují, že píšu více o mužích než o ženách. A mají pravdu. Jsem více muž než žena, dalo by se namítnout. A uznat také, že kolem ženského světa chodím po špičkách. Někdy však stoupnu přímo do vosího hnízda. 

Zlí jazykové v naší rodině tvrdí, že mě oblékání ostatních lidí zajímalo již v útlém věku. Říká se o mě, že jsem své sestře, když mi bylo šest let, řekl, že jestli si nepřevleče to tričko, nikam s ní nejdu. Fakticky jsem se o oblékání zajímal podobně jako ostatní kluci o fotbal nebo motorsport. Četl jsem články v útlých zažloutlých knihách, listoval starými módními časopisy, které byly uloženy v zásuvkové komodě v krejčovské dílně mých prarodičů.

Osobní styl a komunikace oděvem

Začnu i přesto u sebe. Můj osobní styl ovlivňuje několik desítek zdrojů. Nejsou to však jen osoby. Velmi rád se oblékám podle toho, co vidím venku v přírodě. Barvy suché hlíny kombinuji s nazelenalou šedí kůry ovocných stromů a k tomu přidávám například barvu čerstvě rašících stébel trávy a barvu blankytné oblohy. I na první pohled nehodící se barvy dokážou vytvořit skvělou oděvní kombinaci, pokud jsou oděvy hodnotné a dobře sedí. U žen to platí stejně.

Oblékání je pro ženu jedna z forem komunikace. Lidé jsou obecně vizuálně orientované bytosti. Pomocí zraku zpracují obrovské množství informací. Oděv je způsob, jak ovlivnit první dojem, jehož síla spočívá ve schopnosti zaujmout, upoutat na pár vteřin pohled zcela cizího člověka. Pomocí neverbální složky vaší komunikace zůstat v jeho paměti. Přesně tam, kam ukládá pozitivní dojmy a líbivé věci. Oděv používejte také jako vyjádření úcty k lidem, se kterými trávíte den, když první dojem zcela pomine. Doma se svým partnerem a dětmi, na obchodních schůzkách, na cestách nebo s přáteli.

Ženskost a praobraz ženy

Ženskost je esence, základ osobnosti každé ženy, její pravá, neskrývaná a úžasná podstata. Ženskost je soubor chování, oblékání, jednání a vyjadřování, který mužům zastavuje krev v žilách. Ženskost je zdravá a korektní přitažlivost.

Jsem přesvědčen o tom, že každá žena je odpovědná za to, jak vypadá. Právě ona, je ta, která se věnuje péči o sebe. Ona je ta, která se obléká, která se chová, dívá, směje se a chodí. Žena sama vytváří obrázek o tom, co ve společnosti znamená. Dává tak ostatním najevo, co si o ní mohou myslet. Pokud se žena zná, má tedy vědomí sebe sama, dokáže se v různých situacích správně chovat, oblékat a jednat s respektem k sobě a ostatním lidem.

Co je módní, není důležité

Jednoduchost, nadčasová elegance a hodnota materiálů. To vše spojené s ženskými prvky. V oblékání ženy není prostor pro vyzývavost, lacinost, okázalost ani ošuntělost. Směšně působí vzory zvířecí srsti, nevkusné až zoufalé je viditelné nebo prostupující spodní prádlo, krajky a síťované prvky. Doporučuji střídmé šperky nebo jemnou a hodnotnou bižuterii. Opravdová dáma si je vědomá toho, že profesionalita, sebevědomí a kompetence jsou hodnoty, které jako žena vytváří také pomocí svého oděvu, účesu a péče o své tělo.

Obecně platí, že sukně a šaty jsou pro ženy velmi vhodný oděv. Délka sukně však významně ovlivňuje celkový obrázek. Dosahuje-li sukně 5 cm nad kolena, když žena stojí, je tato nejkratší vhodná, přičemž kratší už nevypadá dobře. Každá žena může nosit sukni, když nalezne nebo si nechá poradit, jaká sukně jí sluší.

Značky a loga nebo vkus a šarm?

Hodnota je víc než cena. Není důležité, kdo je výrobcem, jaké logo kabelka nebo obuv nese. Žádná žena by se neměla snížit na úroveň reklamní plochy. Jméno výrobce je dámě k ničemu. 

Žádoucí však je, aby byl výrobce zkušený a prozřetelný a jeho výrobky reflektovaly praktické požadavky dámy. Spojení pohodlí a praktičnosti s vysokou estetickou hodnotou.

Šarm je otázkou osobnosti ženy. Můžete jej podpořit doplňky a úpravou svého zevnějšku. Šarm však vychází jednoznačně zevnitř a projevuje se navenek chováním a vkusem. O celkovém dojmu však rozhodují jemné detaily. Vkusné líčení, vhodná úprava vlasů a dokonalá manikúra. Žádné drápy. Doporučuji, aby si žena nechala poradit od profesionální kosmetičky, specialistky na dekorativní kosmetiku nebo od vizážistky, jak se líčit a naučit se to. Nejsem odborník na vizážistiku, avšak jako muž vnímám pozitivně decentní a pečlivý make-up, lehký a nenásilný parfém.

Potřebujete stylistu?

Ano. Důvodem je jeho odbornost. S jistou nadsázkou by se dalo říct, že většina z vás by si nenechala opravit zuby v supermarketu. Proto není dobré na stejném místě hledat odborníky na oděvy, případně je tam kupovat. Stylista je člověk, který hovoří se svojí klientkou, poznává její osobnost, ptá se na její práci, životní styl, důvody pro nákup, zajímá se o její hodnoty a vize. Díky tomu se stylista, podobně jako psycholog, dostane k tvorbě osobnostního profilu své klientky. Jeho cílem není prodat, ale vytvořit jedinečnou směs. Její vlastní osobitý styl, který vychází z hodnot zákaznice. Často je stylista první člověk, který nezištně sdělí své klientce, co jí opravdu sluší a co na sebe nesmí nikdy obléct.

Chcete-li návod, konkrétní tipy, co mít vždy s sebou, abyste vypadala atraktivně pro ostatní, tak tady jsou čtyři: korektní chování, respekt k lidem, taktní jednání a šarm. Více než jen oděvem, zaujmete jako dáma svým zdravým sebevědomím. To je podle mě směs ženskosti a uvědomění si své pozice ve společnosti. Měla byste požívat privilegium, o kterém naše evropská kultura hovoří jako o institutu dámy. 

Máte klub podnikatelek, jste členkou ženského sdružení nebo spolku, kde se s ženami scházíte? Moje přednáška Není rytíře bez dámy je o chování žen. Workshop Moudrý šatník je protipólem k nákupnímu šílení. Tak mě pozvěte.